Bu haber kez okundu.

Bu ilaçları alırken dikkat

Kemik metabolizmasıyla ilgili "bifosfonat" içerikli ilaçların son yıllarda kullanımının artığını belirten Akçay, "Menopoz sonrası dönemde kadınlarda kemik mineral yoğunluğunu arttırdığı ve osteoporoza bağlı oluşan kemik kırıklarını azalttığı için bifosfonat içerikli ilaçlar yaygın olarak kullanılmaktadır. Ayrıca bazı kemik hastalıkları, paget hastalığı, meme ve akciğer kanserleri gibi çeşitli tümörlere ait kemik tutulumlarının bulunduğu hastalarda da faydalanılmaktadır." dedi. Bu ilaçların uzun süre kullanımına bağlı olarak çenelerde ölü kemik yapısı oluştuğunu anlatan Yrd. Doç. Dr. Akçay, en büyük yan etkinin ağız içinde görüldüğünü vurguladı. Ağız içinde tedavisi oldukça zor açık yaralar şeklinde yan etkiler belirdiğine ve görülme sıklığının günümüzde hızla arttığına dikkat çekerek, bunlara kötü ağız hijyeni, dişeti hastalıkları, diş çekimleri ve ağız içi cerrahi uygulamalar eklendiğinde tedavisi zor yaralara zemin hazırlandığını ifade etti.


'KEMİK İLAÇLARINI KULLANAN HASTALAR MUTLAKA DİŞ HEKİMİNE BAŞVURSUN'

Cerrahi işlemler başta olmak üzere bütün diş tedavilerinin bitirilmesinin ardından ilaç tedavisine başlanmasının uygun olacağını söyleyen Hüseyin Akçay, "Bifosfonat tedavisi başlamış ise hastalar, ağız hijyeni konusunda çok daha titiz olmalı ve düzenli diş hekimi kontrollerini ihmal etmemelidir." şeklinde konuştu. Bifosfonat içerikli ilaçların uzun süre kullanımının ağız içi tedavi işlemlerinde önemli problemlere yol açabildiğini, bu tip ilaçları kullanan hastaların diş hekimlerine kullandığı ilacın türü, dozu ve kullanım süresiyle ilgili ayrıntılı bilgi vermesi gerektiğini belirtti.


haberbuketi.com


BU HABERLER DE İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

öğretmen, eğitim, haber, meb, kamu, e okul, öğretmenler, sendika, psikoloji, sağlık, ekonomi, kamuhaber, meb haber, öğretmen haber, eğitim haberleri, öğretmen sorunları, eğitim psikolojisi, milli eğitim, kamu haber