Bu haber kez okundu.

Çocuğunuz Yanlışlıkla İlaç İçtiğinde Yapmanız Gerekenler

 Resimde gördüğünüz aile dikkatli idi, çocuğun içtiği ilaçları bize getirdi, tam olarak içtiği dozun ne kadar olduğunu hesapladık, tedavisini yaptık. Hepinizin böyle davranmanızı tavsiye ederim.

AŞAĞIDAKİ DAVRANIŞLAR “çocuğu ilaçtan dolayı ciddi zarar görmüş ya da kaybedilmiş” AİLELERDEN BİREBİR DUYDUĞUMUZ SÖZLERDİR. GERÇEKTİR, ONLAR PİŞMAN, SİZ PİŞMAN OLMAYIN!

– Sadece ateş düşürücüydü, bşi olmaz sandım karaciğer nakli yapılacak
– Dedesinin göz damlasıydı, ilacın tamamı zaten 5 mililitetre ne olabilirdi ki dedim, ilacn çoğu kabındaydı zaten, çalkaladım anladım… Ama yanılmışım, kalbi 2 defa durdu meğer kilosuna göre bir damlası bile çok zehirliymiş
– 2 defa kusunca ilacı çıkardı sandım, aksine kusunca 2 defa yakmış boğazını, öksürünce de akciğerine kaçırmış şimdi solunum makinesine bağlı
– Siğil ilacının fırçasını buldum ağzında önemsemedim, yemek borusu yırtıldı
– Yutmamıştı, hatta tek tek saydım eksik hap yoktu , sadece ağzında çiğnemiş ama meğer kalp krizi riski varmış
– Bir hap attı ağzına, hemen soktum parmağımı, ağzında olup olmadığına bakmadan, parmağımı sokunca hapı nefes borusuna iyice itmişim bilmeden, solunumu durdu.
– Masanın üzerindeki ilaçları içmiş, sonrada tekrar kabına koymuş, farkında bile değilim, yatağında mosmor yatıyordu. Keşke ulaşamayacağı bir yere koysaydım
– Önemsemedik önce, yoğurt yedirdik-ayran içirdik… Hatta babası parmak attı-tuzlu su içirip kusturdu, yanımızda uyuttuk ama gece .. anne yüreği işte uyaandım, onuda uyandırmaya çalıştım.. Uyanmadı…Uyanmadı… Bizde hemen acile getirdik meğer çok geç kalmışız…
– Telaştan ilacın kutusunu almadım meğer panzehiri varmış ama doktorlar ne içtiğini ne kadar içtiğini bilmedikleri için veremediler, eve geri dönene kadar 1 saat geçti, ne rengini hatırlayabildim ne ismini, telaştan beynim durmuş… Doktorlar elinden geleni yaptı, allah var haklarını yiyemem…Ooğlum şimdi cennette meleklerle uyuyor…

“Sandım, zannettim, öyle biliyordum, bana öyle geldi…”
Bunlar YASAK ve ÇOCUĞA zarar verecek kelimeler

Son pişmanlık fayda etmez, bu iş şakaya gelmez.

PEKİ BAŞIMIZA BÖYLE BİRŞEY GELİNCE NE YAPMALI – NE YAPMAMALI?

* Hemen en yakın acil servise gelin.

* Acile gelirken;
– İlacın kutusunu,
– İlaçın paketini
– Yere düşen tüm ilaç parçalarını
– İlacın şişesini
– İçmiş olabileceği diğer tüm ilaçları
– İlaca ait reçeteyi
Kısacası : İlaca ait herşeyi
MUTLAKA GETİRİN!

İLACA AİT, BULABİLDİĞİNİZ HERŞEYİ GETİRİN
… Kağıdın üzerine isim yazıp getirmeyin
… Adı okunmuyor diye düşünüp getirmemezlik etmeyin

KISACASI DELİL TOPLAYAN BİR POLİS GİBİ TÜM DELİLLERİ toplayıp hastaneye GETİRİN…

ÇOK ÖNEMLİ NOKTA ; Bunları yapmak vakit alacaksa siz çocuğu getirin başka birisi yukarıda bahsettiklerimi getirsin.

* Kendiniz bir müdahalede bulunmaya çalışıp küçüğe vakit kaybettirmeyin

– Kusturmaya çalışmayın
– Ağız içinde görmediğiniz hapları körlemesine çıkartmaya çalışmayın.
– Panzehiri olsun diye yoğurt vb yedirmekle vakit kaybetmeyin

* Eğer hiç bir şekilde yukarıda sizlerle paylaştığım durumları yerine getiremiyorsanız “114 ZEHİR DANIŞMA HATTI” nı arayınız.

***

DİKKAT ÖNEMLİDİR !!!

– ÇOCUKLARIN ÖNÜNDE İLAÇ İÇMEYİN
– ÜZERİNDE ŞİRİN CİZGİFİLM KARAKTERLERİNİN OLDUĞU İLAÇLARI TERCİH ETMEYİN
– ÇOCUĞA İLACIN “İLAÇ” OLDUĞUNU ANLATIN
– İLACI İÇSİN DİYE İLACI “CİCİ” BİRŞEY GİBİ GÖSTERMEYİN

KISACASI = NE İLAÇTAN NEFRET ETTİRİN, NE ÖZENDİRİN

(ilaçların bazılarının tadı özellikle kötü üretilir ki çocuk bilmeden içtiğinde tiksinip elinden atsın)

Sağlıklı günler

Dr. Attila
Çocuk Doktoru Bilgiler Facebook Sayfası

BU HABERLER DE İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

öğretmen, eğitim, haber, meb, kamu, e okul, öğretmenler, sendika, psikoloji, sağlık, ekonomi, kamuhaber, meb haber, öğretmen haber, eğitim haberleri, öğretmen sorunları, eğitim psikolojisi, milli eğitim, kamu haber