Bu haber kez okundu.

Oyun Tabanlı Öğrenme İçin Uygulama Yöntemleri

Oyun tabanlı öğrenme, öğrenciler için zorunlu dersleri daha eğlenceli ve kolay anlaşılabilir hale getirerek hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin işlerini kolaylaştırabilir. Dersleri oyunlaştırmak biraz da yaratıcılıkla öğrencilerin derslere olan ilgisini çok daha fazla arttıracaktır. Başarılı bir oyunlaştırma süreci için uygulanabilecek birçok yöntem vardır, biz de bu yöntemlerden dört tanesini sizler için açıkladık.

  1. Oyun hem öğrenciler hem de ebeveynlerle uyumlu olmalıdır.

Oyunlaştırılmış dersiniz öğrencilerden, ebeveynlere eğitim sürecinin her parçası için ikna edici olmalıdır. Oyunlaştırılmış bir dersi tanıttığınız zaman bunu bir etkinliğe dönüştürün. Bunun hakkında bir blog yazısı yazın, haber bülteni yayınlayın, tahtaya reklam yazın ama en önemlisi öğrencilerin evlerine; dersin öğrenme amaçlarını ve öğrencilere bu amaçlara ulaşmada nasıl yardımcı olacağınızı açıklayan bir bildiri gönderin. Öğrencilerden ve velilerinden gelecek çeşitli itirazlara hazırlıklı olmalısınız. Özellikle geleneksel eğitim biçimlerinde iyi olan öğrenciler değişikliklere karşı çekinceli olabilir. Tabii ki her seferinde böyle olmayabilir ama her ihtimale karşı hazırlıklı olun. Okul zaten bir oyun ve siz yeniliklerinizle oyunun kurallarını değiştiriyorsunuz. Oyunlaştırma eğer etkili olursa öğrenciler daha fazla ve etkili öğrenebilir ama bu aynı zamanda daha fazla iş yapmalarını da gerektirebilir. Ebeveynlerle ve okulunuzun yönetici birimiyle erkenden iletişime geçerek herkesin ne yaptığınızı ve bu yeni öğrenme biçiminin öğrencilerinize nasıl yardımcı olacağını anlamalarını kolaylaştırabilirsiniz. Özellikle bir projeye başlarken yöneticilerinizle iletişim içerisinde olmak hem size hem de yöneticinize yardımcı olacaktır. Yöneticinizin projenizi ilk olarak sizden duyması başka öğretmenlerle ve ailelerle bu konuda yapacağı konuşmalara onu da önceden hazırlayacaktır.

  1. Çok bilginin sorumluluğu da çoktur.

Oyunlaştırılmış öğrenmenin en iyi kullanım alanlarından biri de öğrencilere büyük miktarda içeriği hızlı ve karma bir biçimde öğrenme ortamında sunulmasıdır. Öğretmeni gelenekselleşmiş başrol oyuncusu rolünden çıkarttığımız zaman değerlendirme sürecine çok dikkat etmeliyiz.  Bir dersi yönetirken sürekli öğrencilerin dersten neyi ne kadar anladığını değerlendirmek çok önemlidir. Öğrencilere sorular sormak, onların çalışırken omuzlarının üstünden işlerine göz atmak ve bazen ufak sınavlar hazırlamak değerlendirme yapmak için iyi yöntemlerdir. Bu değerlendirme yöntemlerinin çoğu biçimlendiricidir ve resmi unsurlar taşımazlar. Bu değerlendirmelerin sonuçlarına göre dersin içeriği öğrencilere göre uyarlanabilir.

Öğrencilerin dersle nasıl başa çıktığını anlayabileceğiniz bir oyun tasarlamak için ders sırasında yukarıda bahsettiğimiz biçimlendirici değerlendirmenin nerede gerçekleştiğini fark edebilmek çok önemlidir. Bir öğretmen olarak sizin fırsatınız da bu değerlendirme sürecine öğrencilerinizi de davet edebilecek olmanızdır. Mümkün olduğunca öğrencilerden gelişmeleri ve öğrenmeleri üzerine kendileri hakkında rapor vermelerini istemek onlarla bir değerlendirme diyaloğu kurmanızı sağlar.  Bu hem öğrenciler için çok güçlendirici bir deneyimdir hem de derslerinizin içeriğini öğrencilerinizin öğrenmesini kolaylaştırmak adına yapacağınız düzenlemede size çok büyük bir yardımdır. Sonuç olarak oyun sırasında sınıfınız hakkında toparladığınız bilgileri boşa harcamayın, bu bilgileri öğrencilerinizin yararına nasıl kullanabileceğinize dair her zaman bir planınız olsun.

Oyun Tabanlı Öğrenme İçin Uygulama Yöntemleri-ortaoku-1l

  1. Bir sıralama tahtası başarılı olmayan öğrenciler için hiç eğlenceli değildir.

Oyunlaştırma denildiğinde akla ilk gelen şeyler; seviye, nişan, unvan ve sıralama tahtası gibi oyunların gözle görülebilir yanları olur. Romeo ve Juliet’i en iyi anlayabilmek için oynanılan bir oyunun en başarılı öğrencilerinin sıralanıp gururla sınıfın en görülür noktasına asıldığı bir sıralama tahtası teoride eğlenceli ve iyi bir fikir gibi gelebilir ama bu durumda sınıfta düşünülmesi gereken başka öğrencilerin de olduğu unutulmamalıdır. Eğer sınıfta en fazla zorluk çeken öğrencileri de oyunlaştırılmış öğrenme modelimize dahil etmek istiyorsak bir sıralama tahtası iyi bir fikir olmayabilir. Açıkça tanımlanmış başarı seviyeleri oyunlaştırılmış öğrenmenin en işlevsel özelliklerinden biridir. Hatta oyunlaştırılmış öğrenmeyi bireysel öğrenme için çok etkili bir yöntem yapan bu açıkça tanımlanmış başarı seviyeleridir. Böylece öğrenciler hem kendi seviyelerinin farkında olurlar hem de arkadaşlarının ne durumda olduğunu öğrenmek için birbirleriyle konuşabilirler. Bütün sınıfın görebileceği ve sürekli göz önünde olan bir sıralama tahtası yapmak öğrencilere ilk sıralarda olan öğrencilerinize daha fazla değer verdiğiniz mesajını gönderebilir. Bu durumda zor olan şey sınıfınızdaki bütün öğrencilerinizi kutlayabilmenin bir yolunu bulmaktır. Bunun asıl zorluğu da herkesi ayrıca kutlamanın oyunların doğal mekanizmalarına genellikle zıt olmasıdır. Sizin yapmanız gereken her öğrencinin kendi yarışmasını kazanabilmesini sağlamaktır.

Oyun Tabanlı Öğrenme İçin Uygulama Yöntemleri-ortaoku-2

  1. Oyun güçlü bir öğretmendir.

Güvenli bir sosyal ortamda eğlendiğimiz zaman beyinlerimiz öğrenmeye hazır olur ve biz de öğrenme anında tamamen odaklanmış oluruz. Oyunlaştırılmış öğrenme yöntemlerine yaklaşımınızda oyun mekanikleriyle birlikte öğrencilerinizle nasıl daha çok eğlenebileceğinizi de düşünün. Birkaç sayfa ev ödevini oyunlarla gizlemeye çalışmayın. Dersin içeriğini sayfalardan çıkartın ve daha eğlenceli bir alana aktarın. Eğlenmeyi unutmayın. Dostça yarışmalar öğrencilere doğrudan birbirleriyle mücadele etmek için fırsat verir. Eğer esnek koşulları olan değişik seviyeler tasarlarsanız öğrencileriniz anladıklarını göstermek için birlikte çalışmanın ve öğrenmenin değişik ve eğlenceli yanlarını keşfedebilirler. Örneğin yapabileceğiniz bazı şeyler:

Öğrencilerinizle birlikte dört işlem hakkında bir şarkı yazın.

Sınıfta suyun gazdan sıvıya dönüşmesini takip eden bir kısa film hazırlayın.

Öğrencilerinizin bir hazine avı gibi takip edebilecekleri bir harita hazırlayarak onları arkeoloji müzesine götürün.

Yukarıdaki gibi örneklerde öğrenciler eğlenirken aynı zamanda da çeşitli konuları öğrenecek, bu konularda hem seçim şansına sahip olacak hem de yaratıcılıklarını konuşturacaklardır.

 

Kaynak: http://www.edutopia.org/blog/best-practices-implementing-gbl-sam-patterson

BU HABERLER DE İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

öğretmen, eğitim, haber, meb, kamu, e okul, öğretmenler, sendika, psikoloji, sağlık, ekonomi, kamuhaber, meb haber, öğretmen haber, eğitim haberleri, öğretmen sorunları, eğitim psikolojisi, milli eğitim, kamu haber